15.07.2019

odnawianie szkolnej ławki

Dzisiaj przychodzę z kolejnym mebelkiem. Tym razem ławka szkolna a lat dzieciństwa ale nie moich, moich rodziców też nie, oni mieli inne, przynajmniej mój tata ale może niektórzy z Was rozpoznają swoje szkolne wspomnienia w tych kilku zdjęciach :)

Ławki zdobyłam z myślą o naszych trzech najstarszych urwisach widzę, że mają potrzebę swojego kąta i miejsca gdzie będą mogli trzymać swoje szpargały, gdzie dziewczynki, młodsze siostry nie będą miały większego dostępu. Widzę, że czekają na efekt końcowy tych renowacji :):):)

Pierwsze co to rozkręciłam wszystkie elementy, co nie było łatwe bo śruby były w różnym stanie....


Następnie szlifowanie wszystkich elementów, poza blatem w sumie.... bo jest zrobiony z jakiejś płyty i nie chciałam go porysować, przetarłam i wyczyściłam mokrą ściereczką. Stelaż był zardzewiały więc przy ścieraniu papierem ściernym ładnie zeszła ta rdza. Blat i stelaż pomalowałam emalią wodorozpuszczalną do drewna i metalu.... zamawiałam przez internet, miał być szary kolor a wyszło co wyszło. Chłopcom się podoba więc tyle dobrego :):):)


Drewniane elementy zabezpieczyłam olejem do drewna.


na poniższych dwóch zdjęciach widać różnicę, przed i po pomalowaniu olejem.



Na spód ławeczki przykleiłam papier do pakowania prezentów w romby i wszystko skręciłam. W większości wymieniłam śruby, nie wszystkie jednak udało mi się dostać w sklepie.


A tu już efekt końcowy w całości. 




Producenta i roku produkcji nie zacierałam papierem ściernym, dla potomnych :)



Myślę, że wyszło całkiem całkiem.....  ja jestem zadowolona z efektu końcowego, najważniejsze że ławeczka jest odnowiona i wygląda schludnie... do tego jeszcze muszę pomyśleć nad krzesłami i jeden chłopiec stanowisko będzie miał gotowe :)

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę owocnego tygodnia :):):) 
a chętnych zapraszam w sobotę na nasz festyn:


30 komentarzy:

  1. Fajnie odnowiłaś ławeczkę. Teraz wygląda jak nowiuśka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Agatko jestem pełna podziwu dla Ciebie !!! Jesteś niesamowita, nie ma dla Ciebie rzeczy niemożliwych do zrobienia . Wykonałaś ogromną pracę ( w większości męską) a efekt jest bombowy . Każdy uczeń powinien mieć takie swoje miejsce. Widzę też chyba jakieś nowe pomieszczenie w Twoim domku .
    Ławka po dacie sądząc pochodzi z czasów mojej podstawówki, ale nie pamiętam takich ławek, miałam chyba inną.
    Brawo TY !!!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe tak, szykujemy nowa miejscówkę dla siebie, czas pokaze kiedy .... Wiesz moze i meska robota ale ja to lubie wiec sprawia mi to radosc i satysfakcję 😄Dziekuje za ciepłe słowa i ciesze sie ze efekt nie tylko mi sie podoba 😁😊

      Usuń
  3. Oryginalny stolik, podziwiam jak świetnie sobie radzisz z odnawianiem mebli :-) Musisz teraz zrobić piękny pojemnik na przybory szkolne :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo oryginalna ławka, a po odnowienie prezentuje się rewelacyjnie. Brawo Ty. Dobra robota. Pozdrawiam serdecznie 🙂

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! Jestem pod ogromnym wrażeniem tego co zrobiłaś:) Świetna renowacja takiej ławeczki - teraz już w szkole takich nie ma, a na pewno taka nikt by nie pogardził, bo byłoby gdzie schować swoje szpargały! Jesteś niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tez jestewm pod wrażeniem, jestes niesamowicie kreatywan :0) Brawo, brawo, brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniale odnowiłaś ławkę Agatko.:) Oj szybko szykują kolejną, bo będzie walka, kto przy niej ma zasiąść.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ha! mam takie dwie do odnowienia. Czekaja już drugi rok. niestety, nie jestem w stanie sama doprowadzić ławek do stanu użytkowania. Dlaczego? Moje pomalowane są kilkoma warstwami olejnej farby. Oprócz blatu, wszystko :( Nie potrafię tej farby ściągnąć. Dodatkowo uczniowie powypisywali i powydrapywali napisy. Niektóre maja urok, ale są i brzydkie;P Zniechęciłam się i ławki stoją czekając. I znam ich historię. Myślę Agatko, że Twoja tez pochodzi z podobnego źródła. Otóż nasze ławki to stoliki szkolne ze Szwecji. W latach 80 - 90 masowo, w formie darowizny przybywały do Polski. W mojej szkole mieliśmy umeblowaną tak jedną klasę. Do sąsiednich szkół stoliki też trafiły. Dzięki Tobie znam producenta:))) i rok produkcji:))) bo u mnie na pewno są zamalowane. Fajnie, że udało Ci się odnowić tak pięknie stolik. Gratuluję!
    To co mnie w ławeczkach urzekło, to otwierany blat i to wgłębienie na długopisy i ołówki.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz, to ja historii tych ławeczek nie znam ale ciesze sie ze napis komuś sie przydal .... No i dzieki za historie bo ciekawa jest :) Czy olejnej farby nie da sie zedrzeć wypalarka? My tak czyścimy schody olejowane przez chyba 60 lat😬 Nie jest łatwo ale schodzi....szkoda ze nie jestem bliżej bym z chęcią pomogła bo mimo ze pracy mnóstwo to naprawdę warto bo te ławki maja mnóstwo uroku :):);) i trzymam kciuki zeby udało Ci sie je odnowić !:)

      Usuń
  9. Świetnie odnowiona ławeczka, rok produkcji ławeczki taki jak mój urodzenia, czyli całkiem młoda ta ławka :) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz Violu?! Całkiem całkiem:) i sie niezle trzyma :)

      Usuń
  10. Nieustannie mnie zadziwiasz. Czy jest coś czego nie potrafisz?Kapitalne miejsce pracy :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech dzieki :) odnawiam wszystko w stolarni mojego taty, to otarty hudynek takze jak czymś smrodzie to przynajmniej sie nie otruje i śmiecić moge do woli 😂 A przede wszystkim jest to spore pomieszczenie wiec wiele sie tam zmiesci ...👍😄

      Usuń
  11. Spisałaś się na medal! Ławeczka wygląda jak nowa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Agatko, wiedzę, że wśród Twoich licznych talentów znalazł się nawet talent renowatora mebli, a nawet można by rzec konserwatora zabytków:)
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe dobre dobre 😂😃 zabytków 😂😂😂

      Usuń
  13. Genialnie ją odnowiłaś, wygląda jak nowa, cudo! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł Agatko i oczywiście super robota. Ja niby też mam stolarnie na podwórku ale za taką robotę, to bym się nie zabrała;-)Buziaki:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Efekt świetny. U nas takich ławek nie było, całkiem nowocześnie wygląda na ten 68 rok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza sie ! Wygląd nowoczesny no ale jak przyszły do nas z zachodu to chyba nie ma sie co dziwić ...

      Usuń

Dziękuję że komentujecie, dodajecie otuchy, porad, podziwiacie i krytykujecie...
Dziękuję za to że jesteście !!!